Regulamin świadczenia usług
Portal internetowy dostępny pod adresem https://kotsulting.pl udostępniony jest przez Usługodawcę na zasadach określonych niniejszym dokumentem stanowiącym regulamin w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (zwany dalej „Regulaminem”).
Dane kontaktowe Usługodawcy:
- numer telefonu: +48 603 668 260,
- adres e-mail: emilia@kotsulting.pl.
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Portalu, rodzaje usług świadczonych za pośrednictwem Portalu oraz prawa i obowiązki Użytkowników oraz Usługodawcy. Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem stanowi obowiązek każdego użytkownika Portalu.
§1. Definicje
- Portal - portal internetowy działający pod adresem https://kotsulting.pl.
- Usługodawca/Behawiorysta – Emilia Rózik zamieszkała pod adresem Jasionka 187, 21-200 Parczew.
- Użytkownik/Opiekun – osoba fizyczna, która korzysta z Usług świadczonych przez Usługodawcę, będąca równocześnie właścicielem zwierzęcia.
- Usługa – usługi świadczenie elektronicznie za pośrednictwem Portalu.
- Usługa Płatna – usługa świadczona przez Usługodawcę odpłatnie zgodnie z zamówieniem Użytkownika.
- Konto użytkownika – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są informacje na temat Użytkownika w tym dane osobowe oraz historia zamówień.
- Newsletter - usługa umożliwiająca subskrybowanie i otrzymywanie od Usługodawcy drogą elektroniczną bezpłatnych informacji o jego usługach, w tym informacji o charakterze marketingowym
§2. Postanowienia ogólne
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia usług na rzecz Użytkownika w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Portalu zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
- Korzystanie z Portalu oraz Usług, w tym Usług Płatnych oznacza zapoznanie się przez Użytkownika z warunkami określonymi w Regulaminie oraz Polityce prywatności. Użytkownik składający zamówienie na Usługę Płatną zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o akceptacji treści Regulaminu za pomocą funkcjonalności dostępnej w trakcie składania zamówienia (okienko wyboru).
- Usługodawca przestrzega zasady ochrony danych osobowych Użytkowników przewidziane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Użytkownik wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Usługodawcy danych osobowych w celu realizacji usługi. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników określa Polityka prywatności Portalu. Usługodawca może wykorzystać dane Użytkownika w celu marketingu usług jedynie za wyraźną zgodą Użytkownika lub w oparciu o właściwe przepisy prawa.
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika do Portalu treści o charakterze bezprawnym lub obraźliwym. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze stron internetowych w sposób niezakłócający ich funkcjonowania, w szczególności poprzez nieużywanie określonego oprogramowania (w tym oprogramowania złośliwego) lub urządzeń.
- Szczególne zagrożenia związane z korzystaniem z usług drogą elektroniczną to możliwość uzyskania przez nieuprawnione osoby dostępu do danych transmitowanych przez sieć lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach i ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z usług oferowanych z wykorzystaniem Portalu.
- Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§3. Ogólne warunki świadczenia usług
- Usługodawca świadczy za pośrednictwem Portalu usługi ogólnodostępne i bezpłatne polegające w szczególności na umożliwieniu Użytkownikowi dostępu do Portalu, w tym do treści, wybranych artykułów, aktualności oraz innych informacji zamieszczonych w Portalu oraz do wyświetlania ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.
- Usługodawca świadczy usługę bezpłatną typu Newsletter. Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi „Newsletter” zawiązywana jest na czas nieokreślony z chwilą zapisania się Usługobiorcy do usługi „Newsletter” za pomocą funkcjonalności dostępnej na stronie Portalu. Usługobiorca może w każdym czasie zrezygnować z usługi Newsletter kontaktując się z Usługodawcą na jego adres poczty elektronicznej.
- Usługodawca za pośrednictwem Portalu umożliwia złożenie zamówienia na Usługi Płatne, w tym dostęp do artykułów premium.
- Informacje znajdujące się na stronie Portalu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Wszelkie ceny podane na stronie Portalu są cenami brutto.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach Usług Płatnych dostępnych na Portalu, wprowadzania nowych Usług Płatnych jak i też przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź dokonywania zmian w trwających już promocjach. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzednim nie mają zastosowania do umów zawartych przed wprowadzeniem przez Usługodawcę zmian. W przypadku akcji promocyjnych obejmujących czasową obniżkę ceny Usługodawca na Portalu wskazuje, obok ceny promocyjnej, poprzednią najniższą cenę, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Skala obniżki będzie ustalana w stosunku do najniższej wskazanej ceny.
- Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcy (w tym takie usługi, jak kursy i webinary oraz konsultacje online):
- urządzenie z dostępem do sieci Internet,
- przeglądarka internetowa obsługująca pliki Cookies,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- dostęp do platformy Google Meet lub Zoom.
- Użytkownik ponosi opłaty związane z dostępem do sieci Internet i transmisją danych zgodnie z taryfą swojego dostawy usług internetowych.
§4. Rejestracja na Portalu
- Posiadanie Konta użytkownika jest dobrowolne i nie jest wymagane do złożenia zamówienia na Usługę Płatną z wyjątkiem dostępu do artykułów premium.
- Rejestracja Użytkownika na Portalu dokonywana jest przez Usługodawcę po opłaceniu przez Użytkownika dostępu do artykułów premium (objętych dostępem płatnym).
- Dane umożliwiające logowanie się na Portalu Użytkownik otrzymuje od Usługodawcy drogą elektroniczną na adres poczty e-mail.
- Użytkownikowi zabrania się przekazywania danych umożliwiających logowanie do Portalu osobom trzecim.
- Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność związaną z ujawnieniem innym osobom danych umożlwiających logowanie na Portalu.
§5. Zamówienie Usługi Płatnej
- Usługodawca za pośrednictwem Portalu udostępnia Użytkownikom możliwość złożenia zamówienia na Usługi Płatne zgodnie z ich opisem i wariantami dostępnymi na Portalu.
- Użytkownik w celu zamówienia Usługi Płatnej:
- dokonuje wyboru Usługi Płatnej,
- wypełnia dedykowany formularz wskazując wymagane dane, a następnie przesyła go Usługodawcy.
- Usługodawca po otrzymaniu formularza przesyła na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika wiadomość zawierającą informacje o istotnych warunkach realizacji Usługi Płatnej oraz kosztach tej usługi obciążających Użytkownika.
- W celu potwierdzenia zamówienia Użytkownik dokonuje pełnej płatności na numer rachunku bankowego wskazany w wiadomości, o której mowa w ust. 3. W chwilą dokonania płatności przez Użytkownika dochodzi do zawarcia pomiędzy stronami umowy w przedmiocie realizacji Usługi Płatnej.
- Po otrzymaniu płatności Usługodawca podejmuje kontakt z Użytkownikiem w celu ustalenia szczegółów realizacji usługi, w tym terminu spotkania online lub omówienia dat pet-sittingu, ustalenia powodu terapii lub ustalenia zakresu zainteresowań i dostępności czasowej na udział w warsztatach/szkoleniach/kursach.
§6. Realizacja Usługi Płatnej
Konsultacja behawioralna wstępna online i konsultacja behawioralna monitorująca online
- Świadczenie konsultacji behawioralnej wstępnej online i konsultacji behawioralnej monitorującej online odbywa się za pośrednictwem spotkań Google Meet lub poprzez Zoom. W celu ustalenia strategii działania i postawienia diagnozy konieczne jest odbycie jednego lub dwóch spotkań (w zależności od decyzji behawiorysty). Jedno spotkanie trwa maksymalnie 1,5 godziny. W przypadku przerwania spotkania przez problemy techniczne co skutkowało niemożnością zapoznania się z całością problemu przez behawiorystę, konieczne jest ponowne umówienie się na następne spotkanie celem odrobienia zaległego czasu pierwszego spotkania.
- W przypadku zalecenia przez behawiorystę drugiego spotkania celem dokładnego omówienia problemu i odmowy przez Opiekuna jego obycia, strategie działania i diagnoza nie mogą zostać opracowane.
- Strategie działania i diagnoza zostają przesłanie drogą mailową (w czasie późniejszym niż 2 tygodnie od pierwszej rozmowy/pierwszych rozmów online z opiekunem). Opiekun jest zobowiązany do stosowania się do zaleceń wypisanych w strategiach działania.
- Strategie działania i diagnoza mogą zawierać kompleksowy lub skrócony opis zaleceń dotyczących rozwiązań problemów zwierzęcia, wyjaśnienia zaleconych ćwiczeń, opis, wywiad, nazwę usługi, dane o Opiekunie i jego zwierzęciu.
- Diagnoza i strategie działania nie mogą zostać przekazywane osobom trzecim, wykorzystywane w celach majątkowych lub związanych z przedsiębiorstwem. Nie można także ich upubliczniać bez wyrażenia pisemnej i bezpośredniej zgody przez behawiorystę.
- Na każde kolejne spotkanie z behawiorystą np. w celu omówienia strategii, Opiekun umawia się oddzielnie i ponosi za to dodatkową opłatę w wysokości 150,00 zł za 60 minut spotkania online przez Google Meet lub Zoom.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do przesyłania Opiekunowi nie więcej niż dwóch 2 przypomnień w celu ustalenia kolejnych spotkań online po postawieniu diagnozy.
- Opiekun może przesłać Usługodawcy nagrania i zdjęcia dotyczące kota na maila, poprzez wiadomość prywatną na portalu Facebook lub w wiadomości na numer telefonu.
- Opiekun zobowiązany jest przekazać informacje na temat aktualnego stanu zdrowia zwierzęcia oraz dolegliwości mogących mieć wpływ na zachowanie się zwierzęcia, jego samopoczucie i dobrostan.
- Behawiorysta nie ponosi odpowiedzialności za dalsze działania Opiekuna i efekty tych działań oraz za niestosowanie się lub niewłaściwe stosowanie się do zaleceń, zwłaszcza w sytuacji braku możliwości weryfikacji podjętych przez Opiekuna działań po przeprowadzonej terapii.
Konsultacja behawioralna wstępna i konsultacja behawioralna monitorująca
11. Świadczenie konsultacji behawioralnej wstępnej i konsultacji behawioralnej monitorującej odbywa się w pomieszczeniach mieszkalnych, które zamieszkuje Opiekun i kot. W celu ustalenia strategii działania i postawienia diagnozy konieczne jest odbycie jednego lub dwóch spotkań (w zależności od decyzji behawiorysty). Jedno spotkanie trwa maksymalnie 1,5 godziny.
12. W przypadku zalecenia przez behawiorystę drugiego spotkania celem dokładnego omówienia problemu i odmowy przez Opiekuna jego obycia, strategie działania i diagnoza nie mogą zostać opracowane.
13. Strategie działania i diagnoza zostają przesłanie drogą mailową (w czasie późniejszym niż 2 tygodnie od pierwszej rozmowy/pierwszych rozmów online z opiekunem). Opiekun jest zobowiązany do stosowania się do zaleceń wypisanych w strategiach działania.
14. Strategie działania i diagnoza mogą zawierać kompleksowy lub skrócony opis zaleceń dotyczących rozwiązań problemów zwierzęcia, wyjaśnienia zaleconych ćwiczeń, opis, wywiad, nazwę usługi, dane o Opiekunie i jego zwierzęciu.
15. Diagnoza i strategie działania nie mogą zostać przekazywane osobom trzecim, wykorzystywane w celach majątkowych lub związanych z przedsiębiorstwem. Nie można także ich upubliczniać bez wyrażenia pisemnej i bezpośredniej zgody przez behawiorystę.
16. Na każde kolejne spotkanie z behawiorystą np. w celu omówienia strategii, Opiekun umawia się oddzielnie i ponosi za to dodatkową opłatę w wysokości 150,00 zł za 60 minut spotkania.
17. Usługodawca zastrzega sobie prawo do przesyłania Opiekunowi nie więcej niż dwóch 2 przypomnień w celu ustalenia kolejnych spotkań online po postawieniu diagnozy.
18. Opiekun może przesłać Usługodawcy nagrania i zdjęcia dotyczące kota na maila, poprzez wiadomość prywatną na portalu Facebook lub w wiadomości na numer telefonu.
19. Opiekun zobowiązany jest przekazać informacje na temat aktualnego stanu zdrowia zwierzęcia oraz dolegliwości mogących mieć wpływ na zachowanie się zwierzęcia, jego samopoczucie i dobrostan.
20. Behawiorysta nie ponosi odpowiedzialności za dalsze działania Opiekuna i efekty tych działań oraz za niestosowanie się lub niewłaściwe stosowanie się do zaleceń, zwłaszcza w sytuacji braku możliwości weryfikacji podjętych przez Opiekuna działań po przeprowadzonej terapii.
Pet-sitting
- Świadczenie pet-sittingu odbywa się w pomieszczeniach mieszkalnych, które zamieszkuje Opiekun i kot.
- Pet-sitting może być udzielany na ternie całej Polski. Opiekun ponosi w całości koszt transportu do pomieszczenia mieszkalnego, w którym zamieszkuje Opiekun (koszt ten jest wliczany w całościową cenę usługi).
- Cena Pet-sittingu określana jest indywidualnie przez Behawiorystę, który uwzględnia takie czynniki, jak np. liczby kotów, czas trwania, odległości od miejsca docelowego. Cena zostaje podana Opiekunowi drogą mailową przez wykonaniem usług i nie może być mniejsza niż 50 zł.
- Opiekun zobowiązuje się zapewnić Behawioryście wszystko, co niezbędne do świadczenia Pet-sittingu, np.: akcesoria (smycz, szelki), żywność, smakołyki, pościel, domek, zabawki, drapak, kuwetę, żwirek.
- Za wszelkie zniszczenia wykonane przez zwierzę w trakcie trwania Pet-sittingu odpowiada Opiekun.
- Opiekun jest zobowiązany do powiadomienia Behawiorystę przed spotkaniem o problemach behawioralnych zwierzęcia, np. agresji, lękliwości oraz do przekazania informacji dotyczących stanu zdrowotnego kota.
- W przypadków konieczności wizyty u lekarza weterynarii w trakcie opieki nad zwierzęciem, koszty wizyty i ewentualnego leczenia, jak i transportu zwierzęcia, ponosi Opiekun.
- Behawiorysta podczas Pet-sittingu zajmuje się tylko zwierzęciem podanym przy zgłaszaniu chęci skorzystania z usług pet-sittingu i tylko liczbą zwierząt wskazaną podczas zgłaszania.
Kursy/webinary
- Usługodawca po ustaleniu z Opiekunem terminu realizacji kursów lub webinarów przesyła na jego adres poczty elektronicznej wiadomość z informacją o dokładnym czasie trwania szkolenia lub warsztatu oraz zawierającą link umożliwiający udział w zajęciach (platforma Google Meet lub Zoom).
Artykuły premium
- Użytkownik uzyskuje dostęp do artykułów premium po zalogowaniu się na Portalu danymi otrzymanymi od Usługodawcy zgodnie z zasadami określonymi w §4.
- Użytkownik otrzymuje dostęp do artykułów premium przez czas określony zgodnie z warunkami ustalonymi z Usługodawcą.
§7. Zmiana terminu realizacji Usługi Płatnej
- Z zachowaniem odrębnych praw przysługującym konsumentom na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w szczególności prawa do odstąpienia od umowy, Użytkownik może dokonać zmiany terminu realizacji Usługi Płatnej zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym paragrafie.
- Użytkownik uprawniony jest do zmiany terminu. O woli zmiany terminu Użytkownik zobowiązany jest poinformować Usługodawcę najpóźniej na 24 godziny przed pierwotnym terminem spotkania. W takim przypadku ustalany jest z Użytkownikiem nowy termin realizacji usługi.
- Brak obecności Użytkownika na spotkaniu bez uprzedniego poinformowania Usługodawcy o woli zmiany terminu nie pociąga za sobą obowiązku zwrotu na rzecz Użytkownika wniesionej przez niego płatności.
§8. Metody płatności
- Usługodawca umożliwia płatność za Usługi Płatne w formie przedpłaty przelewem na jego rachunek bankowy o numerze 93 1140 2004 0000 3602 7924 1607.
- Użytkownik zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie jednego miesiąca od otrzymania wiadomości, o której mowa w §5 ust. 3. Po tym terminie Użytkownik w celu zamówienia Usługi Płatnej zobowiązany jest do ponownego przesłania formularza zgodnie z §5.
- Sprzedaż usługi dokumentowana jest dowodem zakupu wystawianym na wyraźne żądanie Użytkownika.
§9. Odpowiedzialność Usługodawcy
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Użytkownika błędnych danych (w szczególności przez podanie błędnych danych w formularzach dostępnych na stronie), przekazanie niepełnych lub błędnych informacji na podstawie których realizowane są Usługi Płatne, a także działanie Użytkownika w sposób utrudniający lub uniemożliwiający świadczenie i realizację usług przez Usługodawcę.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania z Portalu przez Użytkownika w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu, obowiązującymi przepisami prawa oraz obowiązującymi w tym zakresie zasadami współżycia społecznego lub zwyczajami.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zakończenia świadczenia poszczególnych funkcjonalności Portalu internetowego z uwagi na konieczność konserwacji, przeglądu lub rozbudowy bazy technicznej bądź oprogramowania. Zawieszenie bądź zakończenie świadczeń poszczególnych funkcjonalności Portalu nie może naruszać praw Użytkownika.
§10. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy
- Użytkownikowi będącemu konsumentem przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Usługodawcy w terminie 14 dni od dnia, w którym zawarto umowę. Do zachowania terminu wystarczy przesłanie oświadczenia na adres siedziby lub adres poczty elektronicznej Usługodawcy.
- W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą a konsument jest zwolniony od wszelkich zobowiązań. Płatności dokonane przez konsumenta zostaną zwrócone przez Usługodawcę w takie samej formie w jakiej konsument dokonał zapłaty, chyba, że konsument wyrazi zgodę na zwrot płatności w inny sposób, który nie spowoduje dla niego dodatkowych obciążeń. Zwrot następuje w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
- W przypadku umowy, której przedmiotem jest usługa, a rozpoczęcie jej świadczenia za wyraźną zgodą konsumenta rozpoczęło się przed upływem ustawowego terminu na odstąpienie od umowy, konsument w przypadku odstąpienia od umowy ma obowiązek zapłaty Usługodawcy za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- W związku z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia nie przysługuje m. in. jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy.
§11. Odstąpienie od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
- Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. usługa Newsletter). Użytkownik może rozwiązać umowę w każdym czasie za wypowiedzeniem w trybie natychmiastowym i bez podawania przyczyny wysyłając stosowne oświadczenie na adres poczty elektronicznej Usługodawcy.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług elektronicznych za okresem wypowiedzenia wynoszącym 14 dni w przypadku niestosowania się przez Użytkownika do postanowień niniejszego Regulaminu.
§12. Postępowanie reklamacyjne
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Usługodawcy usług, Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji drogą elektroniczną na adres e-mail Usługodawcy.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać oznaczenie Użytkownika (imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej), przedmiot reklamacji wraz ze wskazaniem okresu, którego dotyczy reklamacja oraz okoliczności uzasadniające złożenie reklamacji. W przypadku podania niepełnych danych, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji, Usługodawca wezwie niezwłocznie Użytkownika do uzupełnienia danych.
- Reklamację rozpatruje Usługodawca w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji lub od momentu uzupełnienia przez Użytkownika reklamacji na wezwanie Usługodawcy. Brak rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni oznacza jej uwzględnienie przez Usługodawcę.
§13. Własność intelektualna
- Wszelkie treści zamieszczone na Portalu (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy), a nie pochodzące od Użytkowników lub innych dostawców, korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Usługodawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Usługodawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Portalu oraz opracowań lub innych dokumentów przygotowanych przez Usługodawcę w związku z realizacją Usługi Płatnej jedynie w zakresie własnego użytku osobistego. Wykorzystanie treści w innym zakresie jest dopuszczone wyłącznie w przypadku, gdy tak wskazane zostało wyraźnie przez Usługodawcę.
- Korzystanie z Portalu, w tym korzystanie z materiałów tekstowych, graficznych, zdjęć, aplikacji, baz danych czy innych treści, nie oznacza nabycia przez Użytkownika jakichkolwiek praw w odniesieniu do wskazanych treści, a w szczególności nie oznacza nabycia praw autorskich majątkowych, praw pokrewnych lub licencji, chyba że co innego wskazano w Regulaminie lub odrębnie przez Usługodawcę.
- Zabronione jest podejmowanie następujących czynności bez wyraźnej zgody Usługodawcy:
- kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Portalu lub jego części, a także poszczególnych treści udostępnianych za jego pomocą,
- rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób publikowanych na Portalu treści,
- pobieranie zawartości baz danych i wtórne jej wykorzystanie w całości lub części.
§14. Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O zmianie Regulaminu Usługodawca powiadomi na stronie Portalu internetowego na co najmniej 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Użytkowników, którzy złożyli zamówienie na Usługę Płatną w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu. Zmiana Regulaminu w czasie trwania stosunku umownego o charakterze ciągłym wiąże drugą stronę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, a strona nie wypowiedziała umowy w terminie wypowiedzenia wynoszącym 14 dni kalendarzowych.
- Usługodawca zachowuje sobie prawo do okresowego wyłączania dostępu do Portalu lub wybranych funkcjonalności Portalu w przypadku, gdy jest to niezbędne w celu rozbudowy lub konserwacji zasobów technicznych lub teleinformatycznych Usługodawcy związanych z działaniem Portalu.
- W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla Usługodawcy, jeżeli właściwe przepisy nie stanowią inaczej.
- Użytkownik będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Użytkownik będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu rozwiązywania sporów z Usługodawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 30 sierpnia 2023 r.